NAPIŠTE NÁM

Vaše názory jsou pro nás velice důležité. V případě jakýchkoliv podnětů nebo návrhů, neváhejte nám je sdělit a využijte možnost komentáře na této stránce.

23 komentářů

  1. Na nádraží autobusem

    Autobus MHD by měl přijíždět až před nádraží. I na úkor parkovacích míst. Nevím, proč by cestující autobusem měli spěchat ke svému vlaku do kopce nebo běžet z kopce v nejistotě, jestli na zastávce vůbec nějaký autobus stojí, a řidiči aut, které vlastně u nádraží nechceme, parkovat až před budovou. V zadní části přednádražní plochy se autobus jistě může otočit. Průjezd pod mostem může vyřešit nějaká „chytrá“ signalizace, kterou řidič autobusu bude sám ovládat. To by bylo levnější a rychlejší řešení, než čekání na dohody se správou železnic. Jestli to technicky nepůjde, najmout menší autobus, který bude pendlovat mezi nádražím a centrem.

    Odpovědět
  2. strukturální změny v dopravní obslužnosti ve městě

    rád bych doplnil názor na řešení mobility ve městě,
    -problém ucpáváníkomonikací a ovzduší může řešit důsledně změněné řešení hromadné dopravy dětí do škol a školek speciálními autobusy jak se to běžně řeší ve světě.Problém nelze řešit rušením zastávek, město má nerovnoměrně rozmístěné obchod.centra a zdravotní centra
    -nepovolovat zahajování veřejných investic do doby vyřešení parkovánípředpokládaných zákazníků (viz problémový provoz soukromé školky Prima)
    -přepracovat jízdní řád MHD tak aby navazoval racionálně na j.řád železničních přepravců( často jde o minutové disproporce)
    -rozšířit dopravu v době sobot a částečně i nedělí
    -upravit parkování v centru města-řidiči MHD jen s velkým úsilím najíždějí do zastávek
    -navrhované strukturální změny řešit i úvahou o částečném zpoplatněním jelikož půjde o rozšíření parku MHD

    Odpovědět
  3. Peší zóna a cyklistika

    Pěší zóna opravdu není pro Hranice ideální. Sami vozíme na náměstí devadesátiletou maminku, která si tam jde například k holiči atp. Nejlepší je zpomalit provoz na náměstí tak, aby pro ty, co spěchají (mezi nimi jsou mnozí taxikáři), přes náměstí nejeli. Dát přednost chodcům a cyklistům, snížit rychlosti na 20 km jako v obytných zónách. Pro cyklisty umožnit přístup ze všech stran, a ne jak teď, kdy zrovna z té nejatraktivnější – protože po rovině a ze směru, kde bydlí nejvíc lidí – je přístup znemožněn. Zřídit, alespoň dočasně, funkci „manažera“ náměstí, který by pomohl sestavit nabídku obchodů, kanceláří a restaurací do uvolněných prostor tak, aby byla přitažlivá pro občany i návštěvníky Hranic. Náměstí by určitě bylo přitažlivější, kdyby tam bylo například i kino.
    Pohyb cyklistů po Hranicích se dá zlepšit několika málo zásahy – např. opravou kanálů a asfaltu kolem Motošína, zabezpečením výjezdu cyklistů od sportovního areálu na most, třeba jen vyznačením pruhu pro cyklisty a dopravními značkami (žádný rodič asi nepustí své dítě na kole plavat nebo sportovat, dokud nebude zaručena jeho bezpečnost na příjezdových ulicích), upravit trasy a přístup ke školám a k obchodům (K Bille se dostanete až před vchod, ale k Albertu na tř. Míru se bez jízdy po chodníku ne). Povolit pohyb cyklistů po i tak málo využívaných chodnících podel silnice 35.

    Odpovědět
  4. Senior taxi

    Dovolím si navrhnout opětovně zvážit zrušení myšlenky na podporu senior taxi se zdůvodněním, že je v Hranicích bezplatná hromadná doprava. Mluvím se zkušenostmi syna, který má maminku ve věku 84 let. Pro ni je bezplatná hromadná doprava bezpředmětná, protože nedojde bez pomoci na autobusovou zastávku (vzdálenou 15 až 20 minut její chůze), obává se, že pro ni budou schody v autobuse hodně vysoké. Proto preferuje dovoz osobním autem, případně taxíkem. Auto ji doveze přesně na místo určení, což MHD neumožňuje. Proto si myslím, že starší lidé by spíše uvítali dotovanou cenu u senior taxi, např. v době od 7 do 17 hodin. Děkuji za zvážení této myšlenky.

    Odpovědět
  5. doprava a pěší zóna v Hranicích

    Dobrý den,
    úvodem bych chtěl říci, že se naprosto ztotožňuji s příspěvkem rodačky z Hranic. V Hranicích jsem se narodil, prožil jsem zde kus života a stále se zde rád pravidelně vracím. Město Hranice by mělo nejdříve vyřešit dopravu v blízkém okolí centra, jak již bylo uvedeno v několika příspěvcích. Myslím si, že pěší zóna na náměstí je naprosto zbytečná jsou zde pro pěší dostatečně široké chodníky a vozidla by tak neměla nikoho ohrožovat. Musím také zareagovat na příspěvek dlouholeté pěší občanky, která na jednu stranu uvádí, že by lidé měli chodit pěšky a na náměstí si posedět, v klidu si něco vypít a nakoupit. V tomto s ní souhlasím, ale aby to bylo možné, musí na náměstí být podnikatelé, kteří budou provozovat kavárny, restaurace, a ostatní obchody a služby. K tomu je ale nezbytné, aby jejich provozovny byly zásobovány zbožím, které je nutné dovézt vozidlem. Pokud budou v tomto omezováni, tak zde nebudou podnikat což bude mít za následek, že náměstí bude „mrtvé“. Chodím v Hranicích taky hodně pěšky a vozidla na náměstí mi nevadí. Jeho uzavřením pro dopravu a zřízením pěší zóny by mělo za následek úbytek podnikatelů a tím i méně lidí na náměstí.

    Odpovědět
  6. MHD a přechod na Partyzánské ulici

    V materiálech ohledně dopravy v Hranicích se objevil návrh na zrušení zastávky MHD na ulici Partyzánská (u učiliště). Důvodem bylo nízké využití této zastávky. Četnost cestujících samozřejmě ovlivňuje, jak často z uvedené zastávky spoj odjíždí. Přestože se jedná o lokalitu, kde se dopravuje vysoký počet osob (učiliště, mateřská škola, sportovní centrum) a nově přibudou byty a školící centrum, jezdí z ulice Partyzánská pouhé čtyři spoje za den (perioda dvě až čtyři hodiny). Je třeba si také uvědomit, že nejbližší potraviny v této lokalitě jsou až na Masarykově náměstí, Penny nebo Billa. Pro staršího člověka je to již významná vzdálenost. Za této situace je jediné možné řešení využívat automobilovou dopravu, což způsobuje problémy, které ve svém příspěvku zmiňuje pan Haderka. Tudíž navrhuji ponechat zastávku MHD na ulici Partyzánská.
    Také bych chtěl podpořit návrh pana Zimy na opětovné zbudování přechodu pro chodce přes ulici Smetanovo nábřeží k ulici Partyzánská. Přechod zde byl, jen se na něj při rekonstrukci silničního povrchu „zapomnělo“ s výmluvou, že norma nedovoluje udělat přechod přes takto širokou ulici bez středového ostrůvku. Takže asi bezpečnější je cestu přecházet bez přechodu :-(.

    Odpovědět
  7. Dlouholetý pěší občan Hranic.

    Jako občana Hranic mne těší ,že bývalá Hranická občanka navštěvuje Hranice autem,Ale Hranice již nejsou tak malé město, jako když zde vyrůstala. Ať si rodačka zkusí

    projet Hranice na kole a pokusí se vyhnout autoprovozu.Nebo nechť dá průběh nostalgickým vzpomínkám pěšky po šikmých ( v zimě namrzajících/

    chodnících.Náměstí bude živé, když tam budou chodit lidé, hosté z lázní, turisté,ale ne auta i nákladní.Náměstí oživne,když tam bude co nakoupit,sníst a vypít, posedět

    v příjemném prostředí s přáteli,posečkat na městskou dopravu a neprojíždět autem k vůli zkrácení cesty.Nechť se rodačka ráda setká se známími osobně a ne kynutím

    ze svého os. auta.

    Odpovědět
  8. K zamýšlené pěší zóně...

    Dobrý den,
    jsem Hranická rodačka a často a ráda také jako řidička Hranice navštěvuji. Bydlím 45 let v Brně a zde pěší zóny v centru chápu. Nechápu pěší zónu v tak malém městě, jako jsou Hranice. Za poslední dobu sleduji pokusy radnice o změny – uzavření průjezdu kolem zámku, pak zase zprovoznění.
    Nyní se navrhuje pěší zóna. Náměstí mi už teď připadá mrtvé, prázdné. Co si od toho radnice slibuje? Pouze zklidnění dopravy omezením průjezdu aut náměstím ? Negativní dopady dřívějšího uzavření průjezdu pro prodejny na náměstí byly evidentní. Chápu odmítavé reakce těch, co zde podnikají. Začnou se lidé po pěší zóně na náměstí více procházet či je nyní ohrožena jejich bezpečnost? Myslím, že průjezd náměstím by se snížil zbudováním semaforů zejména na problematických místech jako – Kpt.jaroše / Čs armády, Zborovská a výjezd z náměstí a pak i Nádražní/ 1.Máje , Čs. armády /Teplická.
    A rovněž – jak je zmíněno v předchozích příspěvcích – by se měl zrevidovat počet a bezpečnost přechodů pro chodce.

    Odpovědět

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *