NAPIŠTE NÁM

Vaše názory jsou pro nás velice důležité. V případě jakýchkoliv podnětů nebo návrhů, neváhejte nám je sdělit a využijte možnost komentáře na této stránce.

79 Komentáře

  1. To nemyslíte vážně

    Hezká mapka … Jen by mě zajmalo kam chcete dát zastávku na náměstí ? Protože dle slov Pana Slováka nelze opakují nelze zastávku dát jinam…. Proč rušíte zastávky které jsou hojně využívané ? A proč vedete linky tam kde jezdí sotva 15 lidí denně? :-/ jinak připomínky už tady byly ale vždy je někdo pohřbil a to i přímo od řidičů… Pokud chcete můžete se ozvat a podívat se na to… Ale některé návrhy mi opravdu hlava nebere protože od stolu je jedna věc a realita je jiná… a MHD v Hranicích je těžce nezvládnuté.Hezký den

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý dne, zastávka na Masarykově náměstí zůstává, jen se přesouvá do jiné části náměstí, kde lze zajistit příjezd vozidla až k nástupišti. Dnešní zastávka nemá dostatečné parametry pro vjezd a výjezd vozidla. Vnímáme vaši připomínku ve směru návrhu zrušení obsluhy zastávky Gymnázium s náhradou za obsluhu zastávek Komenského – Skalní – Sklený kopec.
      Díky za připomínku budeme se jí zabývat.

      Odpovědět
      • ?

        Jak můžete přesunout zastávku která přece nejde přesunout ? 😂Nebo jde jen když se někomu zachce ? Ano ta zastávka nemá dostatečné parametry ale to už nemá x let ..proč táhněte linku přes Sklený kopec ? To vám poradil kdo ?

        Odpovědět
        • Petr Macejka

          Dobrý den, to že zastávka není vyhovující několik let není důvodem k ponechání stávajícího stavu. Proto je v návrhu zohledněna.

          Odpovědět
          • ?

            Zastávka: já jsem rád že se přesouvá… Třeba už konečně pochopily že by šla dát například pod restaurací archa.. ale to už jsme říkaly několikrát

          • Něco k návrhu tohoto webu na změnu MHD

            Já bych chtěl říct svůj názor na návrh MHD z tohoto webu. Je tu pár chybiček:
            1) Navrhovaná zastávka Struhlovsko škola ve směru k sídl.kpt.Jaroše nemá žádné využití.
            2) Na navrhovaném úseku Hřbitovní–Komenského–Komenského–pošta jsou od sebe zastávky vzdálené méně než 300 metrů, avšak mnou navrhované zastávky Drahotuše, škola; Drahotuše; has.zbroj.; Hranice, Mlýnská a Hranice, Sady jsou podle vás příliš blízko k jiným zastávkám.
            3) Kde přesně by podle vás měla být umístěna zastávka Komenského (myslím tu pod poštou)? Není tam moc místa.
            4) Není ta vaše zastávka Tř.1.máje nějak blízko k zastávce Slávie? Navíc pokud by byly zavedeny vaše linky MHD, tak by v ní mohli vystoupit pouze lidé jedoucí z nádraží, a o tom, že by takovou krátkou vzdálenost jeli autobusem, dost pochybuji.

            Jinak jsem rád, že se problémem MHD v Hranicích zabýváte. Ještě bych vám chtěl ukázat můj návrh: https://docs.google.com/presentation/d/1H2rLxCfNc0VuiG2Mw8IPHOoiO4eMz08QvJqn2g9giY0

      • ?

        Skalní… Nejméně využívána zastávka v Hranicích … Bravo… Proč to neprotahnete dozadu ? Když se tam má stavět výstavba ? Sorry ale přijde mi tohle strašně účelné že to má být jen při někoho…

        Odpovědět
        • Petr Macejka

          Dobrý den, ano s obsluhou MHD na ulic Pod Nemocnicí se počítá po dostavbě výstavby bydlení v lokalitě Za Čaputovým dvorem. Tato bude nahrazovat pojezd ulice Sklený kopec, aby byly zajištěny docházkové vzdálenosti i v nové lokalitě bydlení. Alternativní trasování pro tuto lokalitu by znamenalo vyloučení obsluhy nemocnice, které je nemyslitelné. Tato stopa bude mít ovšem význam ve střednědobém až dlouhodobém horizontu.

          Odpovědět
          • Neznámé jméno

            Dobrý den. Sám bydlím na Skleném kopci a k zastávkám Komenského to mám 500 metrů, ke gymnáziu 700 metrů a jsem zcela spokojen. Obyvatelé z nové lokality snad taky budou mít nohy a můžou si dojít 500 metrů k nemocnici, ne? (není to urážka pro lidi na vozíčku nebo důchodce, ale ti snad v patrových bytvových domech bydlet nebudou) Mimochodem budu rád, když se z té nové zástavby pod nemocnicí nepozvracím…

  2. Cyklostezky prosím

    Dobrý den
    prosím, aby se už konečně pohnulo i naše město směrem do 21.st. a byly vybudovány regulérní, bezpečné cyklostezky! Moc chybí, jak v centru města, tak i v jiných částech Hranic.

    Co se týče aut na náměstí, samozřejmě že jich je příliš mnoho a je potřeba usměrnit jak jejich počet i směr průjezdu centrem, hlavně ovšem mají mít přednost především cyklisté a chodci. Tímto směrem se vydává celý civilizovaný svět, ať se to někomu líbí nebo ne.
    A že budou krachovat obchodníci na náměstí? Postupně se obchod v kamenných prodejnách utlumuje mnoho let, je to díky eshopům a pokud někdo chce být úspěšný, musí nabídnou něco opravdu atraktivního, co lidi přitáhne, a to na našem náměstí většinou není. Proto tam lidé nejsou. S auty to nemá nic společného.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, návrhy nových cyklostezek v Hranicích jsou zaměřeny na ulici Zborovskou, tř. 1 máje a trasu podél Bečvy. Tyto vyšly jako nejpreferovanější trasy. Průjezd vozidel náměstím tedy tranzit je cca 21 – 23% tato vozidla zde nezastavují a jen projíždějí. Naopak zhruba 2600 vozidel denně má v lokalitě náměstí cíl. Varianty řešení dopravy v centru budou samostatně zpracovány.

      Odpovědět
  3. Na nádraží autobusem

    Autobus MHD by měl přijíždět až před nádraží. I na úkor parkovacích míst. Nevím, proč by cestující autobusem měli spěchat ke svému vlaku do kopce nebo běžet z kopce v nejistotě, jestli na zastávce vůbec nějaký autobus stojí, a řidiči aut, které vlastně u nádraží nechceme, parkovat až před budovou. V zadní části přednádražní plochy se autobus jistě může otočit. Průjezd pod mostem může vyřešit nějaká „chytrá“ signalizace, kterou řidič autobusu bude sám ovládat. To by bylo levnější a rychlejší řešení, než čekání na dohody se správou železnic. Jestli to technicky nepůjde, najmout menší autobus, který bude pendlovat mezi nádražím a centrem.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, autobusy není možné zajíždět až k vlakovému nádraží kvůli úzkému podjezdu pod kolejemi. Rozšíření tohoto podjezdu je v gesci SŽDC, město dlouhé roky jedná o zpřístupnění nádraží pro autobusovou dopravu. K tomu je zpracována i studie, která je zapracovaná v analytické části. Pro docházkovou vzdálenost 250 m není vhodné navrhovat samostatný malý autobus, který by převážel cestující takovouto krátkou vzdálenost.

      Odpovědět
      • 😂

        Opravdu se tam nedostane ? To jste slyšel kde ?

        Odpovědět
        • Petr Macejka

          Dobrý den, podjezd má výšku 3,5 a šířku 7,5 m. Pravý oblouk za podjezdem má v rozšíření šířku 7,85 m. Příměstský autobus standardní délky je v tomto oblouku široký 5,35 m tzn. v oblouku se neminou dva autobusy a autobus s osobním vozem pouze obtížně.
          Proto je uvažováno s rozšířením stávajícího podjezdu.

          Odpovědět
          • ?

            Ano to máte pravdu… Ale kde je snaha je i cíl… Ono stačí dát značku pozor bus… A zrcadlo… A autobusy už tam mohli jezdit dávno

          • ?

            To je jak kdybych argumentoval tím že se nedá vyjíždět že skalní směr doprava na město…. Tam taky autobus nevyjede pokud nepřenese do protisměru a na chodník

          • Petr Macejka

            Dobrý den, jednopruhový obousměrný provoz bude diskutován s dopravcem. Nicméně rozhledové poměry v tomto oblouku nejsou dobré. Dohled je zajištěn cca 20 m, to je minimální rozhled pro zastavení na návrhovou rychlost 30 km/hod. Aktuálně probíhají jednání se SŽDC k rozšíření podjezdu v rámci stavby VRT.

          • ?

            Jinak ono je to těžký když vám radnice řekne jedno a pak řekne druhé …mám za to že radnice nesouhlasí s VRT https://fb.watch/1GbaDPpS9d/

  4. strukturální změny v dopravní obslužnosti ve městě

    rád bych doplnil názor na řešení mobility ve městě,
    -problém ucpáváníkomonikací a ovzduší může řešit důsledně změněné řešení hromadné dopravy dětí do škol a školek speciálními autobusy jak se to běžně řeší ve světě.Problém nelze řešit rušením zastávek, město má nerovnoměrně rozmístěné obchod.centra a zdravotní centra
    -nepovolovat zahajování veřejných investic do doby vyřešení parkovánípředpokládaných zákazníků (viz problémový provoz soukromé školky Prima)
    -přepracovat jízdní řád MHD tak aby navazoval racionálně na j.řád železničních přepravců( často jde o minutové disproporce)
    -rozšířit dopravu v době sobot a částečně i nedělí
    -upravit parkování v centru města-řidiči MHD jen s velkým úsilím najíždějí do zastávek
    -navrhované strukturální změny řešit i úvahou o částečném zpoplatněním jelikož půjde o rozšíření parku MHD

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, problematika ovzduší v Hranicích je problematika zejména zimního období. Doprava se na problému znečištění podílí minoritně. Kapacitní problémy byly zaznamenány pouze ve špičku v období cca 20 – 30 minut. Jedná se o výjezd pracovníků jednotlivých výrobních podniků. Problematika dojížďky školáků do škol je řešena příměstskou a městskou hromadnou dopravou. Pro dojížďku vysokoškoláků do Olomouce a Ostravy je využívána železniční dopravy, kdy Hranice těží ze své polohy na koridoru. Optimalizace MHD navrhuje zrušení několika zastávek, ty jsou málo využívány. Posíleny jsou spoje na páteřních linkách, které obslouží větší objemy cestujících. Většina spojů v Hranicích je vedena k železniční nádraží. Jednání se SŽDC o zpřístupnění prostoru přednádraží pro autobusovou dopravu intenzivně pokračují. O rozšíření dopravy o víkendu budeme jednat na pracovních skupinách. Zastávka na Masarykově náměstí je navržena k úpravě. Úprava tarifu není dosud v rámci PUMM uvažována.

      Odpovědět
  5. Peší zóna a cyklistika

    Pěší zóna opravdu není pro Hranice ideální. Sami vozíme na náměstí devadesátiletou maminku, která si tam jde například k holiči atp. Nejlepší je zpomalit provoz na náměstí tak, aby pro ty, co spěchají (mezi nimi jsou mnozí taxikáři), přes náměstí nejeli. Dát přednost chodcům a cyklistům, snížit rychlosti na 20 km jako v obytných zónách. Pro cyklisty umožnit přístup ze všech stran, a ne jak teď, kdy zrovna z té nejatraktivnější – protože po rovině a ze směru, kde bydlí nejvíc lidí – je přístup znemožněn. Zřídit, alespoň dočasně, funkci „manažera“ náměstí, který by pomohl sestavit nabídku obchodů, kanceláří a restaurací do uvolněných prostor tak, aby byla přitažlivá pro občany i návštěvníky Hranic. Náměstí by určitě bylo přitažlivější, kdyby tam bylo například i kino.
    Pohyb cyklistů po Hranicích se dá zlepšit několika málo zásahy – např. opravou kanálů a asfaltu kolem Motošína, zabezpečením výjezdu cyklistů od sportovního areálu na most, třeba jen vyznačením pruhu pro cyklisty a dopravními značkami (žádný rodič asi nepustí své dítě na kole plavat nebo sportovat, dokud nebude zaručena jeho bezpečnost na příjezdových ulicích), upravit trasy a přístup ke školám a k obchodům (K Bille se dostanete až před vchod, ale k Albertu na tř. Míru se bez jízdy po chodníku ne). Povolit pohyb cyklistů po i tak málo využívaných chodnících podel silnice 35.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, řešení centra města bude zpracováno ve variantách. Úplné zavření náměstí pro motorovou dopravu neuvažujeme. Zpřístupnění centra pro cyklisty je jedním z cílů řešení dostupnosti centra, který sledujeme. Zastávka na náměstní je nevyhovující, předpokládáme její přemístění nebo úpravu. Funkce manažera náměstí bude projednána s řídícím výborem.

      Odpovědět
  6. Senior taxi

    Dovolím si navrhnout opětovně zvážit zrušení myšlenky na podporu senior taxi se zdůvodněním, že je v Hranicích bezplatná hromadná doprava. Mluvím se zkušenostmi syna, který má maminku ve věku 84 let. Pro ni je bezplatná hromadná doprava bezpředmětná, protože nedojde bez pomoci na autobusovou zastávku (vzdálenou 15 až 20 minut její chůze), obává se, že pro ni budou schody v autobuse hodně vysoké. Proto preferuje dovoz osobním autem, případně taxíkem. Auto ji doveze přesně na místo určení, což MHD neumožňuje. Proto si myslím, že starší lidé by spíše uvítali dotovanou cenu u senior taxi, např. v době od 7 do 17 hodin. Děkuji za zvážení této myšlenky.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, problematika Senior taxi byla projednávána v pracovních skupinách a nebyla v tuto chvíli podpořena. Proto opatření Senior taxi bylo vyřazeno z opatření. Město bude i nadále podporovat bezplatnou dopravu MHD, která je z dopravního hlediska efektivnější, protože převeze větší množství cestujících.

      Odpovědět
  7. doprava a pěší zóna v Hranicích

    Dobrý den,
    úvodem bych chtěl říci, že se naprosto ztotožňuji s příspěvkem rodačky z Hranic. V Hranicích jsem se narodil, prožil jsem zde kus života a stále se zde rád pravidelně vracím. Město Hranice by mělo nejdříve vyřešit dopravu v blízkém okolí centra, jak již bylo uvedeno v několika příspěvcích. Myslím si, že pěší zóna na náměstí je naprosto zbytečná jsou zde pro pěší dostatečně široké chodníky a vozidla by tak neměla nikoho ohrožovat. Musím také zareagovat na příspěvek dlouholeté pěší občanky, která na jednu stranu uvádí, že by lidé měli chodit pěšky a na náměstí si posedět, v klidu si něco vypít a nakoupit. V tomto s ní souhlasím, ale aby to bylo možné, musí na náměstí být podnikatelé, kteří budou provozovat kavárny, restaurace, a ostatní obchody a služby. K tomu je ale nezbytné, aby jejich provozovny byly zásobovány zbožím, které je nutné dovézt vozidlem. Pokud budou v tomto omezováni, tak zde nebudou podnikat což bude mít za následek, že náměstí bude „mrtvé“. Chodím v Hranicích taky hodně pěšky a vozidla na náměstí mi nevadí. Jeho uzavřením pro dopravu a zřízením pěší zóny by mělo za následek úbytek podnikatelů a tím i méně lidí na náměstí.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, úplné uzavření centra města pro motorovou dopravu není v rámci PUMM navrhováno.

      Odpovědět
  8. MHD a přechod na Partyzánské ulici

    V materiálech ohledně dopravy v Hranicích se objevil návrh na zrušení zastávky MHD na ulici Partyzánská (u učiliště). Důvodem bylo nízké využití této zastávky. Četnost cestujících samozřejmě ovlivňuje, jak často z uvedené zastávky spoj odjíždí. Přestože se jedná o lokalitu, kde se dopravuje vysoký počet osob (učiliště, mateřská škola, sportovní centrum) a nově přibudou byty a školící centrum, jezdí z ulice Partyzánská pouhé čtyři spoje za den (perioda dvě až čtyři hodiny). Je třeba si také uvědomit, že nejbližší potraviny v této lokalitě jsou až na Masarykově náměstí, Penny nebo Billa. Pro staršího člověka je to již významná vzdálenost. Za této situace je jediné možné řešení využívat automobilovou dopravu, což způsobuje problémy, které ve svém příspěvku zmiňuje pan Haderka. Tudíž navrhuji ponechat zastávku MHD na ulici Partyzánská.
    Také bych chtěl podpořit návrh pana Zimy na opětovné zbudování přechodu pro chodce přes ulici Smetanovo nábřeží k ulici Partyzánská. Přechod zde byl, jen se na něj při rekonstrukci silničního povrchu „zapomnělo“ s výmluvou, že norma nedovoluje udělat přechod přes takto širokou ulici bez středového ostrůvku. Takže asi bezpečnější je cestu přecházet bez přechodu :-(.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, zastávkou Partyzánská se budeme ještě jednou zabývat. Přechod pro chodce lze dle normy Navrhování místních komunikací zbudovat v místě, kde je poptávka více než 50 chodců za hodinu. Z tohoto pohledu nevidím zřízení nového přechodu jako reálné. Možné je zbudovat místo pro přecházení. Tedy místo, kde nemá chodec před vozidly přednost.

      Odpovědět
  9. Dlouholetý pěší občan Hranic.

    Jako občana Hranic mne těší ,že bývalá Hranická občanka navštěvuje Hranice autem,Ale Hranice již nejsou tak malé město, jako když zde vyrůstala. Ať si rodačka zkusí

    projet Hranice na kole a pokusí se vyhnout autoprovozu.Nebo nechť dá průběh nostalgickým vzpomínkám pěšky po šikmých ( v zimě namrzajících/

    chodnících.Náměstí bude živé, když tam budou chodit lidé, hosté z lázní, turisté,ale ne auta i nákladní.Náměstí oživne,když tam bude co nakoupit,sníst a vypít, posedět

    v příjemném prostředí s přáteli,posečkat na městskou dopravu a neprojíždět autem k vůli zkrácení cesty.Nechť se rodačka ráda setká se známími osobně a ne kynutím

    ze svého os. auta.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, v rámci plánu mobility se pokoušíme navrhnout takové řešení, které by podpořilo atraktivitu centra města a jeho dostupnost.

      Odpovědět
  10. K zamýšlené pěší zóně...

    Dobrý den,
    jsem Hranická rodačka a často a ráda také jako řidička Hranice navštěvuji. Bydlím 45 let v Brně a zde pěší zóny v centru chápu. Nechápu pěší zónu v tak malém městě, jako jsou Hranice. Za poslední dobu sleduji pokusy radnice o změny – uzavření průjezdu kolem zámku, pak zase zprovoznění.
    Nyní se navrhuje pěší zóna. Náměstí mi už teď připadá mrtvé, prázdné. Co si od toho radnice slibuje? Pouze zklidnění dopravy omezením průjezdu aut náměstím ? Negativní dopady dřívějšího uzavření průjezdu pro prodejny na náměstí byly evidentní. Chápu odmítavé reakce těch, co zde podnikají. Začnou se lidé po pěší zóně na náměstí více procházet či je nyní ohrožena jejich bezpečnost? Myslím, že průjezd náměstím by se snížil zbudováním semaforů zejména na problematických místech jako – Kpt.jaroše / Čs armády, Zborovská a výjezd z náměstí a pak i Nádražní/ 1.Máje , Čs. armády /Teplická.
    A rovněž – jak je zmíněno v předchozích příspěvcích – by se měl zrevidovat počet a bezpečnost přechodů pro chodce.

    Odpovědět
    • Petr Macejka

      Dobrý den, dovoluji si oponovat. Náměstí Hranic není mrtvé. Denně jej navštíví více než 3000 osob. Návrh úplného uzavření pro motorovou dopravu není v rámci plánu mobility na stole. Je uvažováno o omezení tranzitní dopravy, která představuje cca 21% – 23% objemu dopravy přes náměstí. Problematika průjezdů je spjata s křižovatkami, které zmiňujete. Bohužel zejména úpravy křižovatky Čs. Armády x Teplická, které by byly účelné, není možné realizovat vzhledem ke stísněným poměrům blízké zástavby.

      Odpovědět

Odpovězte na Petr Macejka Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *